Bah - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rachelle Slingerland - WaarBenJij.nu Bah - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rachelle Slingerland - WaarBenJij.nu

Bah

Door: 58933

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

01 Januari 2011 | Australië, Sydney

Sorry dat het even duurde, uitleg komt er aan.

Schiphol was super gezellig. Leanne, mijn peetouders en peetzus, twee vrienden uit Amsterdam, mama en Nathalie waren mee. Thank you!
Maar in het vliegtuig had ik een piepklein stoeltje. Naast een stel dat ging slapen, waardoor ik geen kan top kon. En MIJN beenruimte begonnen in te nemen! Je kon wel kiezen uit onwijs veel films (hoera!). Afgezien van dat ik geen kant op kon, lang moest wachten tot ik naar de wc kon en degene naast me niet al te fris rook, ging de vlucht op zich wel. Ik kon alleen niet langer dan een half uurtje ‘slapen’. Hoera voor de KLM want om half drie kregen we chocolade ijs! Zo lekker!

Eenmaal in Sjanghai aangekomen vond ik mijn koffer. Wat vreemd was want bij het inchecken was verteld dat ik niet voor mijn koffer hoefde te zorgen. De man die bij de bagage band stond praatte alleen chinees, heel fijn. Toen ik eindelijk personeel had gevonden dat wel Engels sprak kwam ik er achter waar ik naar toe moest.
Terminal 2. Met iets meer dan 40 kilo bagage een uur lopen is niet echt leuk. Het was zo ver! En warm. Eerst moest ik de roltrap op. Toen een lange gang door. Er waren loopbanden, maar telkens de verkeerde kant op. Toen er eindelijk een goeie was wilde ik met giga koffer en al op die band. Aan het einde van de band zat mijn koffer vast, natuurlijk. Ik als een Michael Jackson achteruit lopend probeer de koffer te ontwijken. ‘Gelukkig’ viel de koffer om en liep ik voor de zekerheid maar naast de band verder. Zo charmant -.-
Verder was het lang wachten. En iedereen roggelde Bah.
De tweede vlucht had ik twee stoelen voor mij. Hoera! Alleen is een kussen op mysterieuze wijze verdwenen. Het was super warm, en veel turbulentie. Dat in combinatie met de roggelende/keel schrapende/ hoestende chinezen maakten me nogal misselijk. Ik zal nooit naar China op vakantie gaan.
Sydney was super mooi van boven af! Toen vlogen we LANGS Sydney en dacht ik ‘waar gaat dat heen’?! Het vliegtuig moest even een rondje draaien -.- M’n huisgenoot kwam me ophalen, met hond. Wat een lieve hond! Ze is twee, een bruine labrador en ze heet Mila. Echt een schatje. Ze kwam zo af en toe naar me toe gestormd, helemaal blij, gaf me een lik en ging heel blij verder. Echt super lief!

De kamer was… te doen. Met wat schoonmaken zag het er al wat beter uit. De volgende dag ging ik vroeg boodschappen doen (er was geen eten in huis) met het idee om daarna eens even schoon te gaan maken. Het was nog erger dan ik dacht. Ik had in een proef blog wat details opgeschreven maar dat zal ik maar weg laten. Alles in het hele huis plakte, zelfs de cd’s. Na drie uur over twee vierkante meter te hebben gedaan in de keuken (inclusief muur) gaf ik het op en ging maar de cd’s afnemen. Verder heb ik gewoon wat dingen schoongemaakt. Na zeven uur schoongemaakt te hebben was het nog steeds super vies. Het was gewoon te vies, ik kon er niet tegen. De huisbaas was wel echt boos dat ik weg ging. Dat snap ik wel, maar toch was het super stom.

Even om de gratie van viezigheid in perspectief te brengen; de keuken daar (3 man) was viezer dan hier in het Stagehuis (65 studenten). En hier is het ook echt niet schoon, maar dat je kunt het nog schoon maken. En dat kon daar niet. Verder heb ik een hele aardige kamergenoot, en ze heeft me gelijk ook laten zien waar de supermarkt zit. Ik hoop wel snel in Forestville een kamer te vinden, aangezien dit toch nog anderhalf uur reizen is. De assistente van mijn baas probeert wat voor mij te regelen, een vriendin van haar heeft waarschijnlijk een kamer over. Ik was namelijk donderdag even langs gegaan bij mijn stage plek. Ze zijn super aardig. Het bedrijf was een rommeltje, maar dat is omdat ze alles aan het ordenen zijn. Het zag er heel gezellig uit. In een van de kamers zijn alle muren helemaal vol met tekeningen van de kinderen die daar les krijgen. Echt zo leuk! Verder waren ze echt benieuwd hoe het ging, en op de avond dat ik naar het Stagehuis ging heeft de personal assistent me nog gebeld om te checken hoe het ging.
O en de boodschappen zijn echt belachelijk duur hier. Echt jammer. Maarja niks aan te doen. Het is hier wel heel gezellig. En er is een heel lelijk hondje buddy, hij is zo schattig! Het is zo’n pocahontas hondje, maar dan super dik! Hij heet Buddy.
Oja; het vuurwerk was heel mooi ;).

  • 01 Januari 2011 - 11:20

    Leanne:

    Hoi Rasjoelloe :D

    Wat vies zeg van dat huis ! Ik zie het al helemaal voor me: Rachel helemaak vastgeplakt aan de vloer met een vaaddoekje in dr hand.. xD

    Maar daar ben je dus weg en zit nou in het stagehuis. Wel jammer van die 1,5 uur reizen dan, maar heb je tenminste een schone plek, zeker met die warmte !

    En dan die chinezen : HAHA :P
    Nou dat gaat wat worden met de terugweg ;)
    Je moet snel weer eens wat nieuws schrijven, je schrijft superleuk ! Mooi dat je deze blog hebt :D

    Je krijgt hier nog de groeten van mijn moeder en mijn broer + de beste wensen :D *en een creatief nieuwjaar; me broer*

    Maar succes met het zoeken van een goede verblijfplaats, maar dat zal wel goed lopen :) En foto's uploaden enzo :D ook van je 'wreck this journal' !!

    gr. Leaaaanes

  • 02 Januari 2011 - 10:31

    Gerben ^^:

    Heel leuk om te lezen Rachel, hoop dat je het daar naar je zin gaat krijgen. Net al met je gebeld, via skype hopelijk word dat in de toekomstige gesprekken een stuk vloeiender over.

    Zelfs met dyslectie lees je dit lekker vlot door, ben benieuwd naar je volgende verhalen/avonturen. Wij wensen je hier een gezond en gelukkig nieuw jaar toe van ons allen. M'n ma vind het echt knap dat je zo'n reis helemaal alleen durft te maken.

    Spreek je snel, Groetjes Gerben ^^

  • 02 Januari 2011 - 11:14

    Mamsie:

    lieve assepoeste,lekker schoonmaken dat is mijn devies andy chloor vim etc . gewoon je weg door australie heen boenen . je prins is onderweg met je glazen boot

  • 02 Januari 2011 - 13:55

    Plank :D:

    hee raggie!

    hihi ik moest wel lachen om je verhaal hoor, hihi met je rochelende mensen XD

    Hopelijk vind je snel een plekkie wat dichterbij, want 1,5 uur reizen is best lang!:O

    heel heel heeeeeeeel veel plezier daar!! en nog een gelukkig nieuwjaar:)

    xmarijke

  • 02 Januari 2011 - 17:42

    Chanta:

    Hoi Rag!
    Leuk om te horen dat het goed met je gaat!

    Gelukkig heb je het schoonmaakgedeelte al achter de rug en zit je nu hopelijk op een schone plek waar je je helemaal happy voelt.
    In ieder geval klinkt het alsof je daar een leuke tijd tegemoet gaat!
    Geniet van je stage, de aardige mensen en de leuke hond!

    Ik kijk uit naar je volgende bericht: je schrijft zeker heel grappig!

    Groetjes, Chanta.

    P.s. En een super gelukkig nieuwjaar natuurlijk!

  • 03 Januari 2011 - 14:53

    Melissa:

    Hey Rag!

    Het klinkt alsof je het al naar je zin hebt in Sydney! Gelukkig maar!

    Veel plezier en succes daar en ik blijf je volgen! :)

    xx Meliz

    PS Heb je je knuffel en boekje wel meegenomen? :O ;)

  • 03 Januari 2011 - 21:09

    Eric & Thamar:

    Hi Rachelle!

    Lieve meid, je bent in Australie! Heel stoer. We hebben de 27e de hele dag aan je gedacht, maar aan je reisverslag te lezen is het allemaal wel ok gegaan, op de roggelende chinezen na dan! Onze buurman roggelt ook zo, dus herkenbaar! En je bent ook alweer weggelopen bij je eerste huisbaas. Over assertief zijn gesproken! Nou, wij zijn net terug uit Epe en we hebben het heerlijk gehad. Epe was zo mooi met al die sneeuw, echt sprookjesachtig.
    Nou, succes daar en een dikke knuffel van ons!

  • 04 Januari 2011 - 01:02

    Lian:

    RACH! Je schrijft net zoals je praat haha. Ik had je blog helemaal gemist, maar kwam er gelukkig via via achter. En klik klik, nu 'zie' ik je. Jij kan altijd nog professioneel schoonmaker worden :-).
    Nogmaals: superstoer dat je daar nu zit aan de andere kant vd wereld. Maak het tof, en geniet!
    Doei schatje, xxx Lian
    (en een hug natuurlijk)

  • 04 Januari 2011 - 11:40

    Mj:

    please piccies and new story, joni

  • 05 Januari 2011 - 19:45

    Damian:

    Hey Rachelle!

    gatverdamme, dat huis! wie laat zijn keuken nou zo vies worden?!

    maar ik snap het niet dat die huisbaas boos werd, dan moest hij er maar voor zorgen dat het schoon(er) was! toch? of zie ik dat fout? :P kan ook hoor xD

    ik hoop echt dat het leuk is daar, en veel succes met je stage ;)

    groeten, Damian

  • 17 Januari 2011 - 04:29

    Mj:

    please send new news, continue your blog

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Rachelle

Actief sinds 06 Dec. 2010
Verslag gelezen: 136
Totaal aantal bezoekers 4090

Voorgaande reizen:

27 December 2010 - 07 Juli 2011

Rag

Landen bezocht: