Backpacken maar dan anders - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rachelle Slingerland - WaarBenJij.nu Backpacken maar dan anders - Reisverslag uit Sydney, Australië van Rachelle Slingerland - WaarBenJij.nu

Backpacken maar dan anders

Door: 58933

Blijf op de hoogte en volg Rachelle

17 Januari 2011 | Australië, Sydney

Sorry dat het zo lang duurde! Het viel me nog niet eens zo heel erg op tot dan mensen vroegen hoe het studentenhuis is. Daar woon ik niet meer :P Ik ben in tien dagen twee keer verhuisd.

Ik heb precies een week in het Stagehuis gewoond. Het was echt heel erg gezellig met mijn roommmate. In ieder geval, in die week heeft de assistente van mijn baas me naar Eva meegenomen. Eva had namelijk al eerder een stagaire in huis gehad. Het was heel gezellig, we mochten gelijk blijven eten, en er staat een gigantische tv in de woonkamer. Hoera! Dus ben ik de zaterdag met grote koffer op de trein gestapt. Toen ik op het station aankwam belde Eva me op "we zijn de autosleutels kwijt!" Een uur later bleken ze gewoon in een jaszak te zitten :P.

Eva haalde me op, samen met Sophie haar dochter, en Marian en John, twee vrienden van haar. Blijkbaar gingen we een dagje weg :P Echt heel grappig. We gingen richting de oostkust, op bezoek bij de moeder van Marian. Ze heeft een super mooie tuin! Helemaal vol met allerlei bloemen en planten. Daarna gingen we naar de pelicanen kijken, vlak bij de kust. Hier moet ik wel bij zeggen dat ik NOG STEEDS niet op het strand ben geweest.

Stage is heel leuk, maar helaas op het moment nogal saai. Mijn baas heeft me namelijk gevraagd om de tekenlessen over te nemen, maar en zijn nauwelijks (hooguit 1 kind per ochtend) kinderen. Verder zijn er veel stagaires (3/4) en nemen hun het grafische werk in. Er is op dit moment even niet zo veel te doen.
De stagaires zijn Jessie (australian) Jervis (australian) en Tim (nederlands). Tim is alleen vrijdag weggegaan, want hij was klaar met zijn stage. Maar hij was echt super grappig, en checkte regelmatig hoe het ging. Ook hebben we het kantoor samen schoongemaakt, op zijn laatste dag nog wel, arme Tim. Hij wilde het al vijf maanden doen maar niemand wilde hem helpen xD. Het is jammer dat hij weg is want hij was super grappig.

Van mensen in het bedrijfje heb ik al vaker gehoord dat de buitenlandse stagaires in het begin veel schoonmaken. Dat komt denk ik omdat de australiers veel meer buiten leven, en een vlekje meer of minder hun niet zo veel kan schelen. Beetje jammer. Ik heb dus veel, heel veel schoon gemaakt. En zal niet opgeven. O en geordend, want blijkbaar houden ze niet van opruimen, de boekenkasst van stage was gewoon een hoop met boeken.

Het opberg systeem van het bedrijf is ook al zo apart. Een grote stapel (meer een soort hoopje van gekreukelde blaadjes) is meestal niet zo belangrijk. Aantekeningen over klanten worden op elk in de buurt liggend blaadje geschreven, en raken op wonderbaarlijke wijze niet kwijt. Deze liggen overal op elk bureau. De echt belangrijke emails en aantekeningen liggen namelijk op de grond. XD dan kan je ze niet missen, volgens hun.

Graeme en Maria (de assistente) zijn op het moment in Tamsworth, op een country music festival. En raad eens wie daar donderdag naar toe mag? Moi!

O en ik heb vrienden gemaakt. Nee niet met de kakkerlakken (die zijn hier normaal :S), en ook niet die grote spin die in Alex'z (de zoon van Eva) kamer was, die even groot was als een hand. Nee, ik ben vrienden geworden met een aantal muggen en een vlo. Er heerst namelijk een vlooien plaag, wat fijn. Gelukkig blijven ze niet op je, maar mijn rechter voet is op een of andere manier een leuk party oord geweest. Enig. Ik heb twee vlooienbeten en iets van rond de negen muggenbultjes. Hoe charmant is dat!

Dat was het dan weer. ik zweet me de peentjes hier :(


  • 22 Januari 2011 - 19:09

    Leanne:

    haha ik wist wel dat er een beest zich in je schuilde (vandaar die vlooien zeker) je bent gewoon een harig monster aan het worden daar..

    :P

    Wel grappig om dat lezen dat je niet de enige bent die de hele boel aan het schoonmaken is. Ben benieuwd wat je op het festival had mogen doen !

    ik heb ook eindelijk een datum: 31 januari, dan begin ik e-i-n-d-e-l-i-j-k ! :D

    Maar laat snel eens foto's zien ! ach.. 35 graden, stelt toch niets voor, zet gewoon je zonnebril op ! (h)

    en het had mijn moeder en mij niet beter kunnen treffen.. gaan we is kijken op de open dag van willem de kooning, worden we meegesleept naar zo'n performance art dinges. BAH xD tis zo'n raar gezicht... allemaal panty's overal.. juist. Nou mijn indruk van die docentenopleiding daar is dus niet al té positief geworden door zulk soort dingen te laten zien. maar ach.. hey ben benieuwd naar je volgende avontuur :D en foto's he !

    groetjes, Leanne

  • 23 Januari 2011 - 10:45

    Tikvah:

    Whaaah! Ik mis jou!

  • 23 Januari 2011 - 12:59

    Gerben ^^:

    Wat een hitte daar ;)

    Klinkt alsof ze daar best gastvrij zijn allemaal :) Geniet maar van het weer daar, hier is het nu al anderhalve week ( als het niet langer is ) pruts-weer, lekker reizen naar m'n stage met al die regen.

    Zoals Leanne al zei, laat snel eens wat foto's zien. Had afgelopen woensdag terugkomdag, dacht dat ik met allemaal on-interessante mensen was ingedeeld maar dat viel reuze mee :-P

    Akib heeft m'n project goedgekeurd nu m'n stagecoördinator nog.

    Spreek je snel weer! ( Skype )

    Gr. Gerben


  • 09 Maart 2011 - 13:15

    Lion:

    we want more :P

  • 27 Maart 2011 - 14:26

    Mj:

    la la la vijftigste couplette, ik heb een potje met vet al op de tafel gezet.etc etc hoe lang moeten we nog wachten op je avonturen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Rachelle

Actief sinds 06 Dec. 2010
Verslag gelezen: 95
Totaal aantal bezoekers 4090

Voorgaande reizen:

27 December 2010 - 07 Juli 2011

Rag

Landen bezocht: